måndag 26 januari 2009

Talgoxen sjunger


Häromdagen hörde jag för första gången i år Talgoxens vårvintersång. Signalen att vi går mot ljusa tider. Stannade upp och lyssnade riktigt ordentligt för att känna in vad som komma skall. När jag gick vidare hade jag behövt golfskorna, så vått och slirigt vad det i det blötfrusna underlaget. Stockholms sjukhus hade fått in rekordmånga ben- och armbrott. Heja Talgoxen!
För övrigt får jag lov att uttrycka en enorm trötthet runt debaclet kring Liza Marklund och Monica Antonsson. Monicas blogg upptas av en hoper hysteriska fruntimmer som spyr sin galla över Liza Marklund. Varför är där bara kvinnor? Har det svårt för framgångsrika kvinnor som lyckas och sticker ut hakan? Skap något eget istället!

1 kommentar:

  1. Roligt att få kontakt igen Vill bara säag att jag hitta hit,,,hälsa Peter
    Elisabeth W
    hör av mig igen..

    SvaraRadera