tisdag 9 mars 2010

På toppen i Täby


I söndags så åkte vi till Hagbytippen i soliga Täby, Job och jag. Jag hade hjälpt honom att byta ett gammalt bilbatteri vilket inte var så lätt som jag trodde. På Mekonomen bad de om registreringsnumret och lyfte fram ett sprillans nytt batteri. Är det säkert att det är rätt sort frågade jag. Javisst svarade killen, helt säkert. OK sa´ jag! Hittade bilen på IKEA-parkeringen i Barkarby och började gå lös på den. Men inte hade jag fått rätt batteri, det var fel, trots datakollen och allt. Som tur var finns det ett Mekonomen i Barkarby också och där var man oerhört serviceminded och fixade fram rätt batteri och hylsnyckel som passade till jobbet och efter lite strul, tappade bland annat en mutter ner i det mörka motorrummet, men till slut löste det sig och allt var fixat. Alltså till Hagbytippen med det gamla batteriet. Vi passade på att ta en promenad upp till toppen av Täbys högsta punkt, nästan. Nämligen den gamla tippen som nu är ombyggd till en miljövänlig ekonanläggning med lakvatten och allt. Därifrån ser man två andra högsta punkter. Nämligen Ullnabacken, en slalombacke byggd på en soptipp och tittar man söderut mot Sollentuna så ser man Väsjöbacken, också byggd på en soptipp. Men fint är det, eller hur? Och tack Mekonomen i Barkarby, verkligen servicekänsla!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar