onsdag 15 april 2009

GRILLAD


Nu varslas programmet "Grillad" av högsta programledningen och kommer förmodligen att läggas ned. Frågan är hur det överhuvudtaget fick läggas upp? Jag gav en gång programmet ett försök men det var en så pinsam ointelligent och låg nivå på det, så det har blivit annat i stället. Har dessutom noterat att en av programmakarna bakom Grillad heter Rickard Slätt och är journalist. Denne Rickard Slätt gjorde sig för omkring ett år sedan känd som företrädader för de så kallade "fansen" till Hammarby då han skrev en stor debattartikel i Expressen där han uttryckte sitt missnöje över att fotbollslagen skulle stå för kostnader för den skadegörelse som deras fans gjorde sig skyldiga till. Man skulle sluta att resa till dessa bortamatcher (tack och lov) som en slags bojkott mot denna "orättvisa" bestämmelse. I en liten mail-växling föreslog jag honom att fansen i stället skulle ta ansvar och uppträda som folk, då skulle ju inga kostnader för skadegörelse uppstå. Jag sade/skrev också att jag mer eller mindre slutat att gå på fotboll, vilket jag gjorde ofta förr, pga just fansens uppträdande. Då svarade denne Slätt att då hade jag inte någon talan. Med den inställningen förstår man att programmet Grillad står sig slätt med Slätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar