torsdag 16 april 2009

Till Elisabeth......


Hej! Ibland låter det som det är jag som tänker när du skriver. Reagerar på samma saker som du. Precis som när jag läste Friheten av Ulf Lundell. Ibland var det jag som skrev. När det gäller Amelia Adamo så var hon igår mycket träffsäker hos Daniel Sjölin och det var härligt att se hennes pondus. Höjdaren tyckte jag var när hon tyckte att 80-talisterna var lata. Det är visserligen en sanning med modifikation men jag har träffat och hört om så många som inte gör något mer än att sitta framför datan och sedan sova. I ett projekt för arbetslösa ungdomar som jag deltog i, ringde föräldrarna förtvivlat för att få upp ungdomarna till coachcentret. Brist på stimulans skulle Sigge säga. När man frågar vad de skulle vilja jobba med svarar det vad de inte skulle vilja jobba med, en viss vägledning trots allt som man kan jobba vidare med. Roligt också att se hur arg Gustav Fridolin blev där han trots allt försökte behärska sig. Apropos gnällspiken Östros så visar jag här nedan ett mail som jag skickade till honom den 13 mars, inget svar. Göran Hägg är ett mysterium. Han sägs vara retorikexpert. Jag har hittills aldrig hört honom avsluta en mening. Det kan låta så här: Det är så här att ja ni förstår om man nu hitta orsakerna till eller kanske bättre ska man fråga statsministern eller snarare finansministern hur han ser på ja alltså det är viktigt............ Säljutbildning det låter roligt, får nog bli nästa steg i karriären.
----- Original Message -----
From: Anders Friman
To: mailto:thomas.ostros@riksdagen.se
Sent: Friday, March 13, 2009 1:10 PM
Subject: Finansdebatt
Hej Thomas!
Hörde dig i radion när du gapade och gnällde på regeringen och Anders Borg. Det är faktiskt tröttsamt att höra dig hålla på med ditt eviga klagande på vad regeringen gör och inte gör. Du bidrar till ett dåligt samhällsklimat. Före valet 2006 rådde en hög arbetslöshet och den då socialdemokratiska regeringen inklusive dig, lyfte inte ett finger för att råda bot på den men nu när du inte har makten längre då börjar du att gnälla som en bortskämd och missnöjd barnunge. Det blir osakligt värre. Jag har jobbat i 15 år med att hjälpa människor att hitta nya anställningar och du ska veta att motivationen hos de arbetssökande är mycket högre idag än vad den var för 4-5 år sedan.
Hälsningar
Anders Friman från Täby

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar