torsdag 9 april 2009

Vuxenpoäng och försvaret


Har hört genom dottern att man kan testa sin ålderstatus på något som heter vuxenpoang.com. Hon fick resultatet 27 år och var stolt över det. Ja varför inte göra ett försök. Efter ett antal inte allt för kluriga frågor fick jag resultatet 42,8 år. Passar därför på att lagom till påsk lägga in ett foto där jag väl inte rikigt är 42,8 men vad gör det. Såg min spegelbild i ett skyltfönster igår när jag promenerade till ICA, där hade jag nog snarare 75 vuxenårspoäng. Erinrar mig en gammal påskhistoria från I 15 i Borås där jag gjorde lumpen 1968-69. Vilde Bill var vaktpost vid huvudgrinden. Överste Gunnar Gurka närmade sig och Vilde Bill anmälde med hälsning och allt helt enligt reglementet. Översten, som var något överraskad då Vilde Bill för det mesta gjorde allt fel, röt militäriskt "BRA POST!" Varmed Vilde Bill vrålhögt ropade tillbaka "GLAD PÅSK ÖVERSTE"! Detta var under den epok där vi svenskar ansåg att vår frihet var värd att försvara. Idag inskränker sig vårt försvar till några enheter i Afganistan och på väg till Adenviken för att hålla koll på pirater.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar