fredag 3 juli 2009

Prylar och annat viktigt

Vilka veckor det har varit kring midsommar och efteråt. Det började med att bilen började droppa olja efter servicen. Trodde att service var något som skulle göra bilen bra, men den blev alltså sämre. Ungefär som att gå till doktorn frisk och och komma ut sjuk. Det var visst en packning man underlåtit att byta och nu får verkstadskillarna backjobb. Sedan var det tvättmaskinen som pajade tätt följd av datorn som vägrade att starta efter något slags maskinvara som ställt till problem. Upptäckte vad beroende man är av sina prylar både i jobb och privatliv. Datorn fixade jag själv genom en ominstallation, blev ju av med en del dokument då jag är slarvig på att säkerhetskopiera, men det är ju ungefär som att tömma garderoben på kläder man inte använder. Kom och tänka på en rolig historia i Quarnevaltidningen som Jossis sålde förra året apropå garderob. En man kom instormande i rummet, hans fru låg naken i sängen och skylde sig med ett lakan. I garderoben hittar han en naken man och frågar: ligger du med min fru? Nej, jag är bög och har inte kommit ut än! svarar mannen i garderoben. Ny tvättmaskin är också på plats och jag är en sådan där som blir som ett barn på julafton när jag får en ny maskin, jag satt och tittade på första tvätten jättelänge. Det är en sådan där miljövänlig sak som tar lång tid på sig och centrifugerar jättesnabbt. Det var Margareta som fixade den, hon har köpt många tvättmaskiner och kylskåp till sitt gods och hon kunde fixa ett bra pris. Hon fick en flaska champagne som tack för hjälpen. Trodde att jag skulle bli ledig från och med nästa vecka men så dök det upp ett nytt uppdrag. Det är ändå roligare att jobba när det är fint sommarväder än när det är dystert vinterväder. För tolv år sedan var den stora idolen i dotterns då 9-åriga liv Michael Jackson. Jag fixade biljetter och hon och jag for till mitt kära Göteborg och besåg honom i en oförglömlig show på Nya Ullevi. Jag var jätteimpad av hans scenkonst och inser vilket stor artist han var/är. Vilken musikavtryck han lämnar efter sig och jag inbillar mig att han nu har fått frid för första gången sin helt skruvade livskarusell som säkert snurrade lika fort som min tvättmaskinstrumma igår. Nu ska jag gå och bada i poolen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar