torsdag 31 december 2009

Happy New Year


Ja eftersom jag inte vill ladda ner ner nya program paa Peters dator haer i Lake Worth och saaledes ej heller kan ladda hem bilder fraan kameran, vet ej hur bluetooth fungerar, saa anvaender jag en gammal bild fraan foerra aaret. Vaedret i Florida vid den haer aarstiden aer perfekt. Soligt naestan hela tiden, lite svala naetter kanske och en och anna regnskur. Tempen haaller sig kring ca 25 varje dag, inte kvalmigt daa brisen fraan havet hela tiden ljummet smeker mig. Att sitta paa beachen och titta ut oever den maektiga blaa atlanten troettnar jag aldrig paa, det aer saa befriande. Judy och Peter aer fantastiska och uppmaerksamma och hittar paa saker att goera varje dag, golf, croquet, nya krogar, nya drinkar, nya partyn, morgonpromenader som jag smiter ifraan. Medan de jobbar laeser jag "aldrig fucka up" av Jens Lapidus och faar laera mig en hel del hemska saker som paagaar i Stockholms undre vaerld. Aer nu ocksaa lite mer belaest vad betraeffar rinkebysvenskan. Det aer saa skoent att inte ha naagra maasten over here. Att i 14 dagar ta dagen som den kommer. Just nu saknar jag bara lite kaerlek men det aer ocksaa raett lugnt och skoent. Kaerleken aer saellan lugn. Talade just med aelskade dottern, hon beraettade att det var kallt och soligt i gamla Svedala. Sedan beraettade hon att hon hade flyttat in hos Patrik. Jag aer sambo nu pappa, saa nu aer det koert sa hon. Dessutom lovade hon att komma och moeta mig vid flygplatsen daa jag kommer hem. Skoent att veta. Gott Nytt Aar Josefine, Job, Peter, Judy, Jason, Elisabeth, Lasse, Maria, Mikael och alla andra. Saerskilda nyaarshaelsningar till Marcus Birro och Rickard Engfors som berikat min tillvaro med sina sjaelvutlaemnande och faergsprakande bloggaar.

2 kommentarer: