onsdag 27 oktober 2010

Höstpromenad

Efter att ha klarat av förmiddagens telefonsamtal så begav jag mig ut i höstsolen för att genomföra dagens exercispromenad. Bestämde mig för att hälsa på mina x-svärföräldrar där de vilar i varsinn minneslund och gå vår gamla kalvhagspromenad som vi ofta gjorde i början av 90-talet. Det blev en liten nostalgitripp, men först passerade jag "godset" som syns från X-svärmors Gretas minneslund. Man kan till och med se hennes stuga skymta.
Jag pratade en stund med Greta och sade att trots att hon var så liten då hon lämnade oss så är tomrummet efter henne väldigt stort.

Tog mig sedan vidar till kalvhagen. Inga tjurkalvar där nu dom finns på ICA. Tänker på dom två mammorna i Halland som anmälde en 16-årig flicka för att hon har haft sex med deras 14-åriga pojkar. Nu ska hon åtalas. Undrar ifall inte de två mammorna vållar den största skadan vågar jag tänka utan känna till bakgrunden.


När jag kom till Vallentunasjön råkade jag nysa högt och det blev ett j-a liv. En flock alfåglar, tror jag, flaxade iväg. Synd att jag inte upptäckte dom först.

Till sist hälsade jag på x-svärfar Holger. Jo, jag förstår Greta, det är vackrare där hon vilar. Jag pratade lite med Holger också och fyrade av några svordomar på den heliga platsen då jag vet att han gillade att svära.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar