lördag 15 oktober 2011

Offentlig ursäkt till Idrottsföreningen Elfsborg - IFE


Har pga tilltagande ålder eller andra orsaker under senare tid kallat Idrottsföreningen Elfsborg för EIF i stället för IFE. Jag ber härmed om ursäkt till denne anrika förening och dess supportrar och framförallt min brorson tillika gudson Johan. Jag trodde att det var Elfsborgs Idrottsförening men det var ju tvärtom. Har haft samma problem med Täby Kyrkbys stolthet i div. 1 IK Frej. Felet är väl en överkomlig brist när hjärtat är på det rätta stället. Kommer imorgon att resa till Norrköping för en höstlig fotbollseftermiddag och ser fram mot det. Kommer ihåg när jag på 60-talet hängde på Ryavallen och kollade in Henry Larsson, Ove Grahn, Gästis, Loket, Wigar Bartholdson, Lasse Råberg, Kubben, Lasse Heineman, Jens Söderberg och och bröderna Målberg. En del av dem från och till i landslaget. Ja Ove Grahn var väl den störste och spelade i VM-laget 1970 och 1974 tillsammans med Thomas Ahlström(även han Elfsborg) vid det senare tillfället. Hoppas att du förlåter mig Johan:-)

1 kommentar:

  1. men hur kunde du...
    jag lade in elvispen i kylskåpet sist jag använde den.

    SvaraRadera