fredag 20 februari 2009

Borta bra - hemma bäst?????


Ja, så är man då hemma igen. Grillen och parasollen bara väntar på att få användas och att de står framme är också ett tecken på att det är inte så´na grejer jag bryr mig om att flytta in och ut alltefter årstiderna. Det finns saker som är viktigare. Till exempel det att man får ett sms från dottern när man landat efter en lång overseasresa, puh(förstår att NHL spelarna tackar nej till landslagsspel, resan är rena boskapstransporten), alltså sms:et, Välkommen hem farsgubben, ställ dig inte i någon buss- eller taxikö, jag väntar till vänster när du kommer ut. Att den lilla tjejen blivit så stor att hon kör ut och hämtar sin pappa innan hon beger sig till föreläsningen. Att åka bil tillsammans är ju också det bästa sättet att komma till tals med och om lite allvarligare spörsmål. Det går ju inte att komma undan eller att köra ifrån problemen. Det blev en fin resa hem till radhuset och grillen. När jag stod där i Lake Worth och såg ut över den väldiga och mäktiga atlanten och spanade mot nordost, där någonstans måste ju Göteborg ligga, ja, samma vatten, vattnet här har kanske varit där. Kanske badade jag i det här vattnet i Göteborg 1985 eller? Vilka enorma hemligheter döljer sig i denna ofantliga vattengrav. Det måste finnas mycket oupptäckt och spännande. Tror nog att Cousteau har haft ett mer spännande liv än jag själv, och skulle jag kunna veva tillbaka skulle jag nog ha valt ett mer praktiskt och upptäckande liv som ständigt satte fart på stimulans och upptäckarlust till ett rörligt och mer fysiskt liv, det som vi väl är skapade för att leva helt enkelt. Kom hem till ett Sverige med SAAB, SAAB, SAAB, SAAB, SAAB, SAAB, SAAB, SAAB, Volvo, SAAB, SAAB, SAAB, SAAB, SAAB, SAAB, SAAB, SAAB. Mona och facket skäller på regeringen, dumskallar, dom är ju till viss del själva ansvariga för debaclet med ständiga krav på arbetsgivare och på att för mer lön jobba mindre. Sjuklön ska arbetsgivaren också stå för, inte underligt att det går åt helvete för Sverige. Ingen förbättrad infrastruktur för SAAB blev det heller när sossarna hade mandat. Maud skäller på GM att de ska ta sitt ansvar som multinationellt storföretag. Vilken rappakalja, GM har ju inga pengar, dessutom har ju SAAB gått med miljardförluster under snart 20 år, så Maud och alla regeringar bör ju lyfta på hatten för GM som hållit SAAB under armarna under så lång tid. Staten är den som har tjänat mest pengar på SAAB i form av skatter och arbetsgivaravgifter så Maud, sansa dig och byt glasögon, du ska ha sådana där garnityrbågar, såna som jag har, de är mycket snyggare. Funderar ju också på ifall hemma är bäst, är det så? Varför trilskas vi här i norden med att bo kvar i detta bistra klimat. Tänk att traska omkring mitt i februari i sandaler och shorts, så är det i Florida och i mycket stora delar av världen........... nä får väl ta och pensionera mig och kasta mig ut i det verkliga livet, fri och obunden som jag är A Free Man

1 kommentar:

  1. Välkommen hem,
    Håller med dig; vad är det som får oss att vara kvar här? För min del är det två saker;Barnen och barnbarnen. Verkar som du kan tycka så också med tanke på dina fina kommentarer om din dotter..
    vi syns snart på bloggen igen

    SvaraRadera