måndag 23 februari 2009

Det är förkylt



Det sägs att vi "män" tycker så synd om oss själva då vi är förkylda, febriga och sjuka, men jag tillhör nog inte den skaran. Däremot reagerar jag mot slöseriet med tiden, att inte kunna utföra allt som jag har kommit överens om, folk tycker ju att man är äcklig och sprider ohälsa omkring sig och vill inte träffa en. Å andra sidan är det ju tur att man har sin laptop, en del jobb kan man ju få gjort där, en del andra roliga upptäcksfärder kan man ju också utföra. Tex den att hitta sin dotter på Stureplans mingelbilder, där även en del gamla kurskamrater figurerar. Gud bevare mig, gissa om man blir orolig. Linda Skugge ger Ebba von Sydow på käften i media. Hon tycker att unga tjejer ska sluta att supa och hänga kring Stureplan, jag håller med. Och mina gamla kurskamrater, jag vet ju hur dom är.....eller? Förresten, det är väl inte bara unga tjejer som ska sluta med att supa, det gäller väl killarna i allra högsta grad, de brukar väl vara de som råkar värst ut. Jag fick rådet en gång att ta en cognac eller två då jag var förkyld, när huvudvärken gått över da´n därpå så var det bara förkylningen som fanns kvar..... och kanske ska jag sluta googla också.

1 kommentar:

  1. Ja ,det är tvetydigt det där med att googla.Det är inte alltid man hittar det man tänkt eller önskar sig. Och lite kan vi kanske lära av det, till ex att vara lite försiktiga med vad vi skriver här...
    Krya på dig!

    SvaraRadera