torsdag 28 januari 2010

Nu är det allvar


I vanliga fall har jag blivit immun eller vaccinerad mot övergrepp och våldshandlingar i omvärlden. Om jag skulle reagera på allt som händer så finns det ingen tid till annat liksom. Men när jag i morse nåddes av nyheten att man har hängt två Iranier bland annat en 19-årig man dömda för "gudsfientlighet" då de deltagit i kravallerna i samband med presidentvalet förra året, ja då beslutade jag mig för att skicka följande insändare till Expressen idag. Tycker att Sverige och EU är så flata i sin relation till dessa övergrepp. Får väl se ifall den Iranska regimen utdömer en fatwa över mig om den kommer in, jag har för vana att signera mina insändare med mitt namn.

Insändaren lyder:


I Iran hängdes nyligen 2 personer dömda för "Gudsfientlighet"! De sägs ha deltagit i de regimkritiska kravallerna i samband med förra årets presidentval. På vilket sätt är det gudsfientligt? Vem är egentligen gudsfientlig? Nu är det dags att Sveriges regering förklarar den Iranska ambassadören för persona non grata och dessutom bör i första hand EU men också resten av den demokratiska världen ta avstånd från och förklara president Ahmadinejad för icke önskvärd. På bilden som är tagen för några år sedan hängs två tonåringar för påstådd homosexualitet. Hur kan en regim tillåtas bete sig så här mot sina medborgare?
Anders Friman i Täby

translate.google.se translated from swedish to english as follows:(amazing)


Usually I have become immune or vaccinated against abuse and violence throughout the world. If I were to react to everything that happens there's no time for other things as well. But when I reached this morning by news that tehy have hung two Iranians including a 19-year-old man convicted of 'God' hostility 'when they participated in riots in the presidential elections last year, then I decided to send letters to the editor of Expressen today. Think that Sweden and the EU is so flat in their relation to these abuses. 'll See if the Iranian regime impose a fatwa on me if it comes in, I have a habit of signing my letters to the editor with my name.


Letter to the editor reads:

Iran hanged recently 2 people sentenced for "God's hostility"! They are said to have participated in the dissident riots in connection with last year's presidential election. In what way is God's enemy? Who is really God's enemy? Now is the time that the Swedish government declares the Iranian ambassador persona non grata and, moreover, should first and foremost the EU but also the rest of the democratic world to reject and declare President Ahmadinejad for the undesirable. In the picture that was taken a few years ago hanged two teenagers for alleged homosexuality. How can a regime be allowed to behave like this towards its citizens?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar