måndag 22 februari 2010

Trista gamla klasskamrater.....


..... som inte är med på fb. Jag gick mina första 6 år i en klass B på fina Östermalm i Stockholm. Det var en pojkklass ca 30 st östermalmsslynglar, söner till relativt välbeställda föräldrar. En eller annan kom lite långväga ifrån, tex från Älvsjö vill jag minnas. Vi hade en rätt bra gemenskap, hade både fotbolls- och ishockeylag som spelade i sanktan. Själv var jag hockeymålvakt om än ej i Lundqvist klass. En del av oss var och är väl fortfarande rätt så begåvade och några har verkligen lyckats och nått vad man kan kalla topp-positioner i näringslivet och den offentliga sektorn Några läkare och advokater blev det också. I vissa fall är man rätt så förvånad men visst finns det folk med dolda talanger. För något år sedan blev jag inbjuden att deltaga på facebook och tycker väl att det har varit en rätt intressant och ibland rolig verksamhet. Har ju också under tiden letat efter gamla bekanta och då naturligtvis efter kamrater från 6 B. Jag har lyckats att hitta en, med en överraskande rolig profilbild för att vara han, förutom mig. Rätt så många av mina nuvarande vänner och bekanta är med men 6 B var tydligen ingen bra rekryteringsbas för facebook. Undrar ju varför det är så, är jag bara barnslig eller är dom trista och tråkiga och har slutat att leka?

1 kommentar:

  1. i vår generation är det mest damerna som är aktiva i varge fall bland mina vänner
    -äsh sånt där facebookande vilket skit !

    SvaraRadera