tisdag 16 november 2010

Sicka jäkla veckor det har varit


Sicka jäkla veckor det har varit vad det gäller i stort sett allting. But a man´s got to do what a man´s got to do. I början av oktober beslutade styrelsen i samfälligheten utan stämmans godkännande att införa striktare parkeringsregler i maskopi med Q-park, ett företag som lever på parkerares misstag och brist på att hålla tider. Triggade igång som en arg 60+are skall göra och gick runt med ett upprop till 231 hushåll om en extrastämma där vi själva skulle få besluta hur vi vill ha det. Vad händer, jag fick ihop tillräckligt många underskrifter så extrastämma blir det. Men vad händer? Jo den snarstuckna och egenmäktiga styrelsen avgår i ett uttalande där den också formulerar rena lögner om mig och en annan granne. Synnerligen ansvarslöst att inte kunna lyssna på sina medlemmars synpunkter. Frågan är ifall vi får ihop till en ny styrelse nu. Det blir alltid dödstyst när frågan om förslag på nya styrelseledamöter väcks. Själv kommer jag väl inte undan heller och jag är beredd att ta mitt ansvar. Om vi inte får in tillräckligt med namn vad händer då? Då får länsstyrelsen kanske utse någon, eller kommer den avgångna styrelsen som är van att "kuppa" att genomföra ett nytt nummer. Säga att dom ställer upp om dom får med sig parkeringsfrågan. Ja det är frågan. Varför lär jag mig aldrig att hålla käften. Att hålla käften borde också många i sossarnas parti göra. Det är flagrant att så många i ett parti som säger sig stå för solidaritet och rättvisa ägnar sig åt knivstick i ryggen och går ut och skriker i media om än den enas och än den andras avgång. Om dom fortsätter att hålla på så här fram till i mars så kommer partiet så småningom inte nå över 4% spärren. Undrar vad som kommer i stället? Å andra sidan, finns det några arbetare kvar i Sverige idag? Vad gäller Kungens så kallade affärer, kaffelickor mm så bryr jag mig inte så mycket. Men vad gäller media så bryr jag mig jättemycket. Camilla Henemark fd känd från bland annat Army of Lovers, nu mera hemlös och utblottad "talar ut" i Expressen. En kvinna i trängande behov av pengar, har hört siffran 200 000, hur trovärdigt är det? Hur estetiskt är det Expressen? Tänk ifall någon i vår styrelse bloggar något om mig? Ve och fasa vad dom skulle kunna hitta på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar