söndag 22 mars 2009

Vårtecken - söndagmiddag



Den här lilla envisa krokusen dyker upp vid den här tiden varje år precis utanför min dörr. Den är ensam bland alla ruttna rester från fjolåret som jag väl ska ta bort under vårstädningen som brukar vara ett MÅSTE i maj. Var på tippen häromdagen och slängde 3 sopsäckar med gamla kläder, slängde en del och lade en del i en sådan där klädinsamlingscontainer. När jag tittade upp mot himlen, det är alltid ett himla fågelliv där, mest måsar och trutar, såg jag en mäktig havsörn segla runt bland alla attackerande, modiga mindre fåglar. Brukar faktiskt se havsörn en gång i veckan numera, det finns gott om dom. Nu MÅSTE jag ta i tu med lite hushållsgöromål, ska nämligen bjuda på middag idag. Dottern, exet med man samt dotterns mormor ska komma på söndagmiddag. MÅSTE alltså städa lite och så MÅSTE jag laga mat, det känns som ett MÅSTE just nu men så småningom går allt som en dans och det brukar bli rätt roligt och trevligt till slut men jag undrar vad dom där MÅSTE - vibbarna kommer ifrån. Det vore så skönt att slippa dom. När jag var i Florida härförleden och vi satt för 10:e dagen i rad på Daves och tog en tequila innan maten så började jag undra när man var eller är en alkoholist. Jag kom på svaret att om man vill leva en dag till för att man vill kunna ta en drink då, då är man en alkis på ett positivt och överlevande sätt. Varför kom jag att tänka på det nu? Är det kanske för att det är roligare att laga mat om man tar en drink till matlagningen?

1 kommentar:

  1. Hello igen,
    Roligt det du skrev om killarna i skolan...Vi hade annan lek; Viträngde in killarna i ett hörn och så frågade vi;Vad heter du, var bor och vem älskar du? När vi fått svar som vi gillade,,, släppte vi ut på skolgården igen.

    SvaraRadera