torsdag 27 maj 2010

Jag är med i Mats Olssons söndagskrönika



Nästan varje söndag året runt läser jag Mats Olssons krönika som utgår från sportens värd men ändå handlar om allt möjligt och omöjligt. I söndags hittar jag mitt egna bidrag som handlar om fisar. Det var så att Mats för några veckor sedan ondgjorde sig över män som fiser i trängseln vid konserter som han ju ofta går på. Jag mailade mina reflektioner i det stinkande ämnet och se, han gillade det tydligen. Krönikan avslutas med en spalt som heter till sist där han rapsodiskt huller om buller framför sina reflektioner:

TILL SIST...
Två matcher på en vecka för Jonstorp i division 6 nordvästra Skåne A. Först en gruvlig förlust borta mot Allerum med 6- 0, där Mathias Månsson fick ställa sig i mål när målvakten Richard Jansson blev skadad, och i torsdags en ny rälig förlust, borta mot Bjuvstorp 4- 1, när Henrik Månsson gjorde Jonstorps mål.
Nästa match: det tuffa derbyt borta mot Brunnby på tisdag klockan 19.
Det är bara i superettan man kommer undan med en mohikanfrisyr som den Petru
Racu har i IFK Norrköping.

Anders Friman i Täby mejlar: "Män som fiser i trängsel vid konserter är illa, men vad tycker du om kvinnor som fiser i trängsel vid konserter? Eller gör dom inte det? Eller smygfiser dom? Stod vid delikatessdisken i Täby centrum och hade en familj, mamma, pappa och dotter i lagom höjd, framför mig. Dottern sa plötsligt högt:
- Mamma du luktar fis!- Nej, jag luktar inte fisk, svarade mamman.
- Jag sa inte fisk, mamma, jag sa fis!"


Fast i och för sig: Mjällbys Robin Cederberg spelar med hårtofs i allsvenskan.
Många är rädda för clowner, själv tycker jag Dressman-männen är obehagliga.
Däremot är Juan Robledos polisonger inte att leka med.Det bara slog mig: det var 90000 på Camp Nou när Barcelona tog hem La Liga. 90000. Och inte en enda sprang in på planen. Det är nog bara i Sverige vi uppmuntrar fyllskallar och pöbelbeteende på arenorna.
Per mejlar: "Mats, håller med om skillnaderna Stanley Cup vs VM. Vad kul att det är två lag kvar från 'The original six'. På den tiden hade varje lag tjugo spelare i sin 'roster', det fanns alltså totalt 120 NHL-spelare. Hur många finns det idag?"
Uran? Jag trodde det hette Iran.
AIK vill inte ha Miran Burgic, och i sin sista match för klubben gör Burgic förstås tre mål. Det är sånt som kallas ödets ironi.
Å andra sidan borde Iran heta Persien.
Lider med Rasmus Elm.
Ni har fram till den 29 maj på er att se en fantastisk utställning bilder av den legendariske Expressen-fotografen Jan Delden. Bilderna hänger på Studio Bergamott på Södra Agnegatan 26 på Kungsholmen i Stockholm. På torsdag kväll kan ni dessutom träffa Delden och höra honom prata om bilderna.
Matson mejlar bärlik: Diego Forlán=Michael Bolton.
Man säger att klackarna är viktiga i svensk fotboll och det bevisade René Makondele och Rasmus Jönsson när HIF gjorde 3- 0 på Hammarby TFF i cupen.
Det är inte det bästa Lynda La Plante har gjort men "Kommissarie Anna Travis", måndagar i TV4, är rätt okej.
Emir Bajrami i A-landslaget var på tiden.Floyd Landis: sent ska syndarn vakna.
Alltid härligt att se hur alla allsvenska klubbar satsar stenhårt på cupen i år igen.
Mycket roliga rapporter från Nigeria på Patrick Ekwalls blogg på fotbollskanalen.se.
Hammarbys ledning var nog de enda som inte begrep att AEG bara var ute efter
att få driva arenorna i Globen-området i Stockholm.
Med tanke på tryckfrihetsdebatten: lite konstigt att ingen tog upp terroristen Abdullah al-Qahtanis dödshot mot det danska fotbollslandslaget inför matchen Danmark- Holland i VM den 14 juni.

rydells hörna - Olssons förstemejlare

* Ballacks skada ger Tyskland fler belackare?
* Barca såg om sitt hus, Villa klar i onsdags.
* Alvén tar elvan i hampan för att bli bättre på gräs.
* Boateng räknas som orm i Tyskland nu.



Av Mats Olsson
mats.olsson@expressen.se

Publicerat 23 maj 2010 Uppdaterad 23 maj 2010
Förlåt Expressen för att jag på ett hederligt sätt har stulit ert material i form av text och bild men å andra sidan så blir det ju fler läsare för er på det här sättet tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar