söndag 16 januari 2011

Sköna söndag



Det blev en rätt så skön söndag till slut trots det trista livsfarliga vädret. Var bjuden på brunch hem till Josefine och Patrik som ville ge mig en julklapp. De firade jul i Dominikanska Republiken och när Patrik öppnade dörren såg man helt klart att dom hade varit där. Varför är det så äckligt att se brunbrända människor när man själv är skär och blek som en gris. Jag blev bjuden på omelett, bacon och hemmalagad Quirche Lorraine. Josefine har blivit riktig duktig i köket, det var supergott. Fattiga riddare bjöds det på också. Kanske blir det mycket fattiga riddare i framtiden för de tu. Det har införskaffats en super-duper "platt-tv-dator-3d-hd" apparat och efter brunchen tittade vi på fina semesterbilder från Karibien och det var riktigt härligt. Det kändes helt plötsligt att det var varmt och skönt och det var fint och se de vackra glada ungdomarna tillsammans i härliga palmlandskap med havet ständigt närvarande.

Inte blev det sämre av att 3-d-glasögone åkte på för att bege sig ner i korallrevens djup. Korallfiskar, bläckfiskar och murenor, sjögräs kom ut ur tv och nästan slingrade sig runt en. Lite yr blev jag men nu var vintern glömd. Sedan fick jag min julklapp, en fin Dominikansk rom tillsammans med en cigarr från samma land. Kommer att smaka mumma när tillfället ges. När jag kom hem plockade jag fram mina spikförsedda golfskor för att försäkra mig om att jag kan ta mig till garaget imorgonbitti. Det är galet svinhalt och livsfarligt att förflytta sig till fots och bil just nu. Faktum är de skorna är riktig hippt spacade. Skulle kunna ha dom till min fina italienska kostym men då får jag väl skruva ur spikarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar