torsdag 21 maj 2009

Jag rullar - nästan fortfarande







Titta vad jag hitta på parkeringsplatsen i Arninge utanför systemet. Det är ju folknyktherhetens dag och jag är ju tvungen att revoltera mot detta påfund. Jag dricker när jag vill, så det så! Den här Volvon är en PV 544 av 1964 års modell så fin och välvårdad. Mest pirrade det inombords då jag tittade på ratt, instrumentbräda och växelspak. Vilka minnen, vilken känsla. Har faktiskt haft äran att köra bilar av den här sorten på den tiden det räckte med en tia eller två då man skulle tanka. På den tiden var Volvo helsvenskt och ett företag vi var mycket stolta över här i Sverige. Visst faen ska det funka att vi ska kunna fortsätta att tillverka bilar i svenska företag. Konkurrensen var mördande redan på den tiden. Kanske är det så att den svenska ankdammen är för liten för tävlingsinriktade män!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar