söndag 19 september 2010

Tänder, spindlar och val.



Vilken konstig helg. Bet av en tand på fredagskvällen, typiskt. Det gör inget ont i tanden men tungan sargas av den vassa kanten och smärtan drar nu ända ner mot halsen. Bara att bita ihop och vara stark man, inte beklaga sig och invänta tandläkarens telefonsamtal på måndag förmiddag. Har talat in ett meddelande. Sedan räddade jag för femte gången en spindel som förirrat sig ned i mitt badkar och inte kunde komma upp. Den stackars spindeln förstod naturligtvis inte att jag ville rädda honom genom att få honom/henne krypa in i min tandborstsmugg, men till slut lyckades det och nu har jag alltså återförenat fem spindlar till sitt rätta element, min trädgård. Där det visserligen var väldigt blött, men det finns ju tiljor att gömma sig under.


Det var kö in till vallokalen och det är bra. Hoppas att alla röstar. Själv har jag enligt tradition valfrid den här dagen så jag kommer inte att avfyra några nya argument utan ta det lugnt, en promenad och en stänkare.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar