måndag 30 november 2009

Bloody Monday, Bloody Monday.........



Idag var och blev det en sådan där grå och tråkig måndag som inte delade med sig av någon inspiration precis. En av anledningarna är att jag inte har så mycket inbokat och jag hade ingen lust att ta initiativ till att sätta fart på livet. En del inbokade telefonsamtal har jag ändå gjort som jag skulle. Gav mig ut på min dagliga långpromenad och det var då i det disgrå som jag såg något som gjorde allting ännu tråkigare och tristare. Gick förbi hästhagarna vid Prästgårdsängen och undrar om dom som håller på med hästar verkligen tycker om sina springare. Där står dom med sina stackar hovar i rena lervällingen. Alldeles stilla och uttråkade, verkar vilja lyfta upp en av hovarna ur skiten. Borde dom inte få vara ute på de stora ängarna som finns alldeles intill, där får dom ju vara på sommaren. En travtränare står åtalad för att han ska ha använt en så kallad grisfösare mot sina hästar vilket tydligen är förbjudet. Man undrar då i sitt stilla sinne, får man använda grisfösare mot grisar men inte mot hästar? Gör lagen skillnad på såna här djur? Ett elstängsel inhägnar hästarna i hagen - är det tillåtet att ge stötar på det viset? Kanske inga stora frågor men det är ju bara en grå måndag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar