söndag 29 november 2009

Gnistrande sol och in i dimman



Sådan här stor skillnad kan det vara i Stockholmsområdet. Tog mig en avtalad promenad runt Brunnsviken, ett avtal som handlar om min hälsa och motion. Solen stod så lågt att det var svårt att gå mot den, men oj så vacker. En timme senare tog jag nästa kort på en dimma som belägrat Täby Kyrkby. Tänk vilken skillnad både utom- och inombords. Inget snack om vad man mår bäst av. Under den vackra promenade funderad jag på dessa "giganter" som verkar ha förlorat fotfästet i livet även om de betraktas som framgångsrika. Tiger Woods har "ingen lust" att prata med polisen efter hans mystiska trafikolycka utanför hemmet. Katie Holmes, gift med Tom Cruise sitter och pratar och stör biopubliken oavbrutet under en visning av New Moon. Utan att veta något om bakgrunderna så tycker jag att det är olycksbådande att man tycker sig stå ovanför allt vad rättssamhälle och respekt står för. En som inte förlorat fotfästet är en "ung" framgångsrik artist som framträdde öppenhjärtligt i morgonsoffan i TV4. Det är Peter Jöback som berättade om hur han reste till East Village i New York för att hitta sitta rätta jag från att vara en offentlig person i Sverige. Han ville hitta Peter som är 38 år och gillar musik. Inte Peter som sålt si och så många 100.000 skivor och jobbat med Benny och Björn. Att vara ingen, att vara sig själv. Det är stort, det är att vara en gigant och vittnar om insikt. Han har ju genom åren fått utstå en del skitsnack och insinuationer och kommit ut ur garderoben på ett mycket starkt sätt. Han har alltid gått sin egen väg och ska nu fylla stora arenor med sina julkonserter. Vilken pipa han har och dessutom fin att titta på! Mer av sådana stjärnor och så den som hänger i mitt fönster förstås.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar