onsdag 14 juli 2010

Förvrängd framtid?


Ja, så har även jag utsatts för sommarens farsot och gissel och fotograferats med en iphone utrustad med det där fruktansvärda förvandlingsnumret där man ser ut som en amerikansk supersize me modell. Men kanske är det nyttigt att se sig själv så där. Kanske jag kan ta tag i vissa saker i mitt liv för att undvika att detta ska bli en "efter bild". Jag har kommit på mig själv med att göra saker jag vet att jag inte borde göra och att jag inte gör saker som jag borde göra. Varför är det så? - känner mig som en rompnisse "vofför gör jag på dette viset?". Har också under den gångna veckan funderat på Littorinaffären och dess turer. Sakfrågan är för mig inte så intressant. Vad Littorin och andra sysslar med i sitt privatliv är inte det minsta intressant politiskt sätt, tycker jag. Hade all smutsig byk rotats fram så hade vi inte haft en politiker eller stor företagsledare här i Sverige. Har förundrats över Aftonbladets Helle Kleins(vedervärdig som journalist) och Lena Melins ledare och krönikor där man ifrågasätter Littorin, Reinfeldts och Schlingmans och regeringens agerande i denna "Aftonbladsaffär"! De blåser upp jättelika spekulationer om vad man vetat och hur länge och om man har mörkat. Alla dessa skriverier baseras på uppgifter från en anonym prostituerad som säkert honorerats av Aftonbladet. Hur trovärdigt är det? Jag förstår S -O Littorin om han drar sig tillbaka, oavsett vad som hänt eller inte. Han och familjen kommer säkert att med lite hjäp kunna läka sina sår så småningom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar