onsdag 21 juli 2010

Mina kinesiska grannar


Idag har min kinesiska grannar storröjardag. Hela tomten full med grejer. Dom är jättefina grannar. Vänliga, trevliga och glada. De har två söner som är 8 och 2. Förra året började åttaåringen att öva på pianot. Det var en mycket entonig övning men jag beslöt mig för att inte störas av klinkandet. Nu strömmar ljuv musik ut ur huset framåt aftonen. Det är Våren av Grieg, Svansjön av Tjajkowski hur han nu stavas, det är Mozart, något som jag inte vet. Visst finns det en bit att gå och mycket att öva på. Ibland låter det riktigt bra. Man kan säga att jag har investerat i detta välljud med att lyssna på det entoniga övandet. Jag har berömt honom när föräldrarna lyssnade och han bockade artigt och tackade. Föräldrarna undrade oroligt om det störde, och det gjorde det inte, försäkrade jag. Tänk, kanske är han en blivande Lang Lang och jag har fått vara med från början. Ja, semestertorka även i bloggvärlden.

2 kommentarer:

  1. Är mest imponerad av att du stod ut, där i början av spelandet. Det kan man kanske lära sig något av?
    Är dessutom imponerad över att du överhuvudtaget kommer på något att skriva om. Jag kommer inte på en enda sak, retar mig inte ens.Kan det vara semestervilan som slagit till så illa tror du?

    SvaraRadera
  2. Det räcker med att läsa tidningarna och semesterkrönikörernas krönikor för att förstå att det är svårt att klämma fråm något bra i dessa tider. Du får väl göra en ny resa så att du får något att skriva om. Kram och lev väl. Roligt att någon trodde att fiskarkortet var taget på 70-talet:-)

    SvaraRadera