söndag 25 juli 2010

Personligt kontrakt


Idag när jag besteg min våg så bestämde jag mig för att nu får det vara nog. Jag har ingen lust att göra avkall på livets goda vid den här årstiden så det finns bara en lösning. Ut och motionera och max en timmer framför laptopen om da´n. Jag har varit oerhört lat och orörlig den gångna säsongen. Sittande i bilen, sittander framför datorn och sittande i möten med mina klienter och projektdeltagare. Begav mig ut på en rask promenad i en timme och bestämde mig under denna att jag skall göra en sådan varje dag. Det är mitt personliga kontrakt. Jag kommer för att sätta press på mig själv genom att lova att lämna synliga bevis här varje dag så att alla:-) jag menar eventuella läsare kan skrika till om jag uteblir med sådana om det är någon som är intresserad. Under morgonens promenad som skedde i ett nyberegnat landskap, passerade jag först en öde golfbana, alla spelare är väl på Brohof och spanar in Scandinavian Masters, sedan en mycket vacker och ångande skog och en massa vattenpölar. Nu ska jag bege mig ut till vackra Ingarö för att fira min kusins 65 årsdag. Jag kom ihåg när hon fyllde 10 typ, då var jag 6. Hon ser fortfarande likadan ut. Kommer att träffa en del andra trevliga kusiner. Vi har alltid trevligt vid de sällsynta tillfällen vi möts. Hörde just på nyheterna att en flicka i Göteborg har våldtagits av 3 fotbollsspelare i Gothia cup. Satans idioter. Har varit en hel del strul i den turneringen det här året. Det går utför med Sverige. Undrar varför? Nu gäller det att se till att det inte går utför för herr Friman, så kontraktet måste hållas. Funderar allvarligt på att göra ett break från nuvarande arbetet. Behöver inspiration och förnyelse och lite bättre betalt. Ett nytt liv kanske. Ska bli spännande att se om jag kan få mig själv att fatta lika bra beslut som jag lyckas få mina klienter och projektdeltagare att fatta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar